دوشنبه 13 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ده سالگی گويا؛ گويا ده سال گذشته است؟ اميرفرشاد ابرهيمی

اميرفرشاد ابراهيمی
گويا به خاطر اين که در طی اين يک دهه ثابت کرده است نه تعلق به حزب و گروهی دارد و نه مدافع تفکری خاص است، همين بی طرفی گويا به اصلی ترين و مهم ترين رسالت يک رسانه از مهم ترين دلايل موفقيت گويا است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ده سال پيش هنوز اين قدر سايت و وبلاگ و خبرنامه و ... وجود نداشت، شايد اگر می خواستی شماره کنی به راحتی می توانستی آن ها را بشماری. بدون اغراق شايد سايت ها و رسانه های اينترنتی حرفه ای زبان فارسی از ده يا بيست فراتر نمی رفت.

زمانه، زمانه اصلاحات بود و با آمدن خاتمی روزنامه ها و هفته نامه های زيادی رخصت انتشار يافته بودند و شايد هنوز توقيف ها و قتل عام های دسته جمعی مطبوعات شکل نگرفته بود تا اهميت و ارزش رسانه های اينترنتی معلوم شود، در همان حال و هوا بود که گويا متولد شد. نوزادی کوچ و نحيف که البته از همان روزهای ابتدائی اش "سايت ضد انقلابی و وابسته گويا" در کيهان معرفی شد و دشمنی و حسادت تا بدان جا پيش رفت که "گوياآ" ی جعلی نيز ساخته شد و...

و حالا امروز بعد از ده سال نه از جاعلان خبری هست و نه جعل و اين "رسانه ضد انقلابی و وابسته به سازمان سيا و موساد" است که روزانه محل رجوع هزاران ايرانی و فارسی زبان است و نه تنها منفور و فراموش نشده بلکه روز به روز بر شهرت و محبوبيتش افزوده می شود.

گويا چرا موفق است؟

جواب اين سئوال روشن است، گويا به خاطر اين که در طی اين يک دهه ثابت کرده است نه تعلق به حزب و گروهی دارد و نه مدافع تفکری خاص است، همين بی طرفی گويا به اصلی ترين و مهم ترين رسالت يک رسانه از مهم ترين دلايل موفقيت گويا است، از ديگر دلايل موفقيت گويا از فهرست جامع و کاملش برای سايت های فارسی زبان که بگذريم به نظر من زنده بودن و به روز بودنش است و به جرات می گويم اگر بخواهيم چند وب سايت خبری را نام ببريم که در اين وسعت فراگير خبری فعال هستند يکی از آن ها بدون شک گويا خواهد بود.

از ديگر نکات موفقيت گويا مسائل فنی آن است که سبک بودن طراحی سايت و دامنه مناسبش باعث آن است که در ايران زير فيلتر و اينترنت کم سرعت به خوبی بالا بيايد و ديگر اين که در طراحی گويا و مخصوصا طراحی جديد و اخير خبرنامه گويا تنوع و زيبايی و سرعت هميشه به طور خاصی مشهود بوده است.

گويا با توجه به اقبال عمومی اش هميشه مورد توجه مشاغل و صاحبان خدمات و حتا رسانه های ديگر بوده است و ما تبليغات بی شماری را در گويا می بينيم که خبر از موفقيت آن در جذب مخاطب دارد، اين مسئله که اگر گويا سايت و يا مقاله ای را معرفی نمايد از توجه و خواننده بيشتری برخوردار می شود نيز باز مويد همين مسئله است.

اما چگونه گويا موفق تری داشته باشيم؟

در سايت اصلی گويا می توان به مواردی اشاره کرد که در صورت اجرا شدن موفقيت های بيشتری را برای گويا می تواند به ارمغان بياورد:

۱- بسياری از سايت های معرفی شده از جمله سايت های مهجور و کم کار می باشند که گه گاه و شايد ماهی يک بار به روز می شوند و در کل ارزش خبری – فرهنگی و ... ندارند.

۲- برای معرفی وبلاگ ها با توجه به کثرت و جايگاه ارزشمندشان جايی در نظر گرفته نشده است و به جز چند وبلاگ شخصی افراد خاص وبلاگ ديگری مشاهده نمی شود.

۳- در سمت راست سايت اصلی گويا فضای به هدر رفته ای مشاهده می شود که اگر از افزايش عرض صفحه از مقياس فعلی ۱۰۲۴ پيکسل افزايش پيدا نمايد بدين ترتيب از همه فضای موجود در صفحه استفاده می شود.

۴- اما در گويا نيوز باز جای خالی معرفی وبلاگ های به روز شده را ما شاهديم و به غير از اين که در به روز رسانی سايت گاها تاخيری می افتد که نشان از نبود يک تيم حرفه ای و يا يک گروه هست انتقاد ديگری به آن نمی شود وارد آورد.

اما گويا همچنان که بارها و بارها گفته ام برای من حکم خانه را دارد و من با هر بار ديدن گويا نيوز ياد آن روزهای پرالتهاب در ايران می افتم و اين که کمتر روزنامه ای جرات انتشار مقاله هايم را داشت و من تنها پايگاهم گويا نيوز بود، و باز همين گويا نيوز بود که اولين رسانه ای بود که خبر خروجم از ايران را منتشر کرد و... و اين چنين است که در ده سالگی گويا من هم همچون همه خوانندگان گويا احساس شوق دارم و آرزوی صد سالگی اش را دارم.

پس گويا تولدت مبارک و گويا بر همه خوش باد!

اميرفرشاد ابراهيمی





















Copyright: gooya.com 2016