سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه استيضاح علی کردان؛ نمايندگان مخالف: کردان بايد برود، کردان: انقلاب مظلوم کشی بسيار ديده، فردا

کردان: انقلاب اسلامی از اين مظلوم کشی ها بسيار ديده است. علی مطهری: استيضاح سياسی نيست بلکه از سر درد است. آيا در اين مسائل حتما بايد با ورود رهبری و مجلس موضوع حل شود و دولت نمی تواند بدون ملاحظه دوست و رفيق ماجرا را حل و فصل کند؟!


جلسه استيضاح وزير کشور در حال برگزاری است.

به گزارش «فردا»، در اين جلسه به ماجرای مدرک تحصيلی وزير کشور که در روز رای اعتماد نيز مطرح شده بود رسيدگی می شود. اين ماجرا تا آنجا ادامه پيش رفته بود که صحبت های نمايندگان مجلس برای حل مسئله از راههای ديگر بی نتيجه مانده بود و اصرار دکتر احمدی نژاد برای ادامه فعاليت کردان نمايندگان را مجبور به ارائه طرح استيضاح وزير کشور کرد. نکته اف بار اين ماجرا قضيه کمک های ۵ ميليونی دولت به نمايندگان برای حل مشکل مساجد حوزه های انتخابيه شان با اين ماجرا همزمان شد. در اين خصوص ابتدا مجلس عباسی بانی اين رسوايی بزرگ را ممنوع الورود به مجلس اعلام کرد و صپص احمدی نژاد وی را برکنار کرد.

بنابراين گزارش علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی پيش از آغاز جلسه استيضاح گفت: رای گيری مخفی خواهد بود ولی اگر نماينده ای مايل است نام خود را می تواند در برگه رای خود ثبت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارش علی مطهری در نطق خود با بيان اينکه بين وی و کردان هيج دشمنی وجود ندارد گفت: وقتی ايشان رای اعتماد آورند مخالف ادامه پيگيری مسئله مدرک کردان بوديم ولی در مجموع صلاح ديده شد که اين مسئله دنبال شود.

وی در ادامه با بيان اينکه قبل از بحث استيضاح دنبال استغفا يا عزل ايشان از سوی رئيس جمهوری بوديم که با عدم توجه دولت به اين درخواست ها بحث استيضاح را دنبال کرديم.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرات مبنی بر اينکه در جلسه رای اعتماد کردان اين مسائل مطرح بوده و جيز جديدی مطرح نشده است گفت: اين چنين نبوده است و آن موقع برای بسياری يقين حاصل نشده بود. امروز آقای کردان اعتراف کرده که مدرکش جعلی اشت.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد استيضاح سياسی نيست و از سر درد است.

مطهری که نطقش بيشتر رويه ترميم وجهه مجلس نزد افکار عمومی را داشت در ادامه افزود: برخی می گفتند که نمايندگان با قول يک سفر امضای خود را برای استيضاح پس می گيرند اما ديديد که اينطور نشد!

عضو کميسيون فرهنگی مجلس در اين زمينه افزود: در مسئله توضيح چک پولها هم به همين صورت فکر می کردند با چک ها رای نمايندگان عوض می شود در حالی که تجربه من در مجلس هشتم نشان می دهد نمايندگان اين دوره در مسائل مهم استقلال رای دارند.

وی در ادامه با بيان اينکه آنقدر مسامحه کرديم تا کار به اينجا رسيد گفت: اعتماد مردم زمانی جلب می شود که مشاهده شود با متخلفان برخورد می شود. بايد با فارغ از اينکه افراد از چه قشری هستند و به چه کسی وابستگی دارند، در صورت تخلف برخورد شود.

مطهری در ادامه صحبت های خود گريزی هم به چگونگی ختم ماجرای رحيم مشايی زد و گفت: آيا بهتر نبود در مسئله ميراث فرهنگی خود دولت مشکل را حل می کرد و در مسئله آقای کردان نيز کار به اينجا نمی رسيد. چرا وقت دولت و مجلس را تلف می کنيم. در همه جای دنيا اگر کسی تخلفی مرتکب شود استعفا می دهد و کنار می رود.

نماينده مردم تهران در ادامه خاطرنشان کرد: آيا در اين مسائل حتما بايد با ورود رهبری و مجلس موضوع حل شود و دولت نمی تواند بدون ملاحظه دوست و رفيق ماجرا را حل و فصل کند؟!

گفتنی است در اين خصوص نماينده مردم قم نيز اعلام کرده است در جلسه استيضاح کسی حق ندارد بازهم درباره کردان از رهبری مطلبی نقل کند.

نکونام: به مجلس جفا شد

در ادامه جلسه نکونام نماينده مردم گلپايگان به ايراد سخن پرداخت و گفت: انتظار ما صداقت در پاسخ به اعتمادمان بود.

وی در ادامه با بيان اينکه چه ايرادی داشت همان ابتدا آقای کردان واقعيت را درباره مدرک تحصيلی خود می گفتند. ايشان در اين مکان مقدس مدرک تحصيلی خود را که می دانست جعلی است به عنوان مدرک رسمی به نمايندگان نشان دادند.

نکونام تاکيد کرد: اعطای رای موافق با استيضاح پاسخ به جفايی است که در حق مجلس شده است.

وی ادامه داد: مدرک ليسانس و فوق ليسانس ايشان هم تاييد نشده است.

نکونام در ادامه مدعی شد که کردان از سال ۷۹ حقوق مدرک دکتری می گرفته است.

عباسپور: چطوری وزارت کشور را به کردان بسپاريم؟!

يکی ديگر از نمايندگان موافق با استيضاح کردان جانی عباسپور بود. وی در سخنان خود به برخی تناقضات درباره ماجرای کردان اشاره کرد و گفت: ايشان يک بار گفتند يک آموزشگاه زبان بانی مدرک تحصيلی اش بوده و يک بار هم گفته اند دو نفر از خارج آمدند و مدرک را به من دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: چطور می شود وزارت کشور را به فردی سپرد که از مدير يک آموزشگاه فريب می خورد.

لاريجانی: مختصر عقلی برای من قائل باشيد!

در اين جلسه برخی نمايندگان در واکنش به اظهارات موافقان استيضاح به لاريجانی تذکر دادند که برخی مشغول توهين کردن هستند که لاريجانی در جواب گفت: مختصر عقلی برای من قائل باشيد!

ادامه ترميم وجهه مجلس

عثمانی نماينده مردم بوکان ديگر موافق استيضاح وزير کشور بود.

وی در سخنان خود با بيان اينکه استيضاح از سر دلسوزی است گفت: اگر کردان بر وزارت خود اصرار نمی کرد الان شاهد استيضاح نبوديم.

عثمانی نيز که بيشتر به دنبال احيای شان مجلس به واسطه ماجراهای اخير بود در ادامه افزود: با رای به استيضاح استقلال و شان مجلس احيا خواهد شد.

وی در ادامه به آثار ماجرای کردان اشاره کرد و گفت: تنزل شان مجلس، ايجاد شبهه در مردم که برخی ديگر نيز اينچنين مدرک به دست آورده اند، تشديد زمينه اتهام تطميع نمايندگان، هتک حرمت علم و ضربه به وجهه نمايندگان در حوزه های انتخابی شان از آثار اين ماجراست.

نماينده مردم بوکان در ادامه افزود: ماندن کردان در پست وزارت کشور اين شبهه را ايجاد می کند که آقای کردان می ماند تا در انتخابات پيش رو دينش را ادا کند. اين يعنی آب به اسياب دشمن ريختن.

عثمانی تاکيد کرد بايد حواسمان باشد دنبال چه کسی راه می افتيم و ابرويمان را وقف چه کسانی می کنيم.

کرمی ديگر نماينده موافق با استيضاح کردان نيز در اين جلسه با بيان اينکه برای پيروزی دولت نهم نذر کرده بوده گفت: تکليفی جز دلسوزی برای دولت اصولگرا برای خود قائل نيستم.

دستغيب: با استيضاح نشاط به کشور برمی گردد!

دستغيب ديگر نماينده موفق استيضاح بود که با بيان اينکه در روز رای اعتماد اسناد ما درباره جعلی بودن مردک کافی نبود اما امروز همه اسناد جمع شده است استيضاح کردان را باعث بازگشت نشاط به جامعه دانست.!

صحبت های کردان

علی کردان وزير کشور در سخنان خود گفت: رهبری در ديدار با هيئت دولت فرمودند که نمايندگان با رای مجلس از استقلال کامل برخوردارند و به اين دليل از رئيس جمهور و وزرای ديگر خواستم در مجلس حضور پيدا نکنند.

کردان با بيان اينکه نخواستم برای آنان مزاحمتی ايجاد شود گفت: آمده ام تا به تکليف الهی خود عمل کنم.

کردان در ادامه گفت: با فضايی که در طول اين مدت ايجاد شده است لازم می دانم ابتدا شهادتين را جاری و با توکل به ذات اقدس الهی و توسل به زهرای اطهر و فرزند صالح او امام زمان به عنوان خادم ملت ميلاد اما رضا (ع) را تبريک عرض کنم.

وزير کشور در ادامه افزود: ای خدای بزرگ تو را حاضعانه سپاسگزارم که مرا در آزمون سختی قرار دادی. امروز فرزند اين ملت در معرض سنجش عيار انصاف وجودی نمايندگان عزير قرار گرفته تا در ترازوی ايمان حق از باطل مشخص شود.

وی در ادامه افزود: امروز ارزشهای انقلاب با سنگ عدالت در معرض داوری قرار گرفته است و تو خودت شاهدی که من از هيچ مجاهدت خالصانه ای برای ارزشهای انقلابی و دينی در راستای تجکيم دين فروگذار نکردم.در اين مدت دشنام ها و تخريب ها را به جان خريدم.

کردان در ادامه افزود: انقلاب اسلامی از اين مظلوم کشی ها بسيار ديده است. آن روز که شهيدی همچون بهشتی را نشانه رفته بودند به ياد داريم. امروز که عده ای از دوستان به سراغم می ايند و حمايت خويش را به صورت مخفی به من اعلام می کنند ياد آن روزهای سخت برايم تداعی می شود.

وزير کشور در ادامه افزود: هرگز خود را با آن شهيد مقايسه نمی کنم اما اگر امروز تنها يک نفر باشد که آن روزها را می فهمد کسی جز علی کردان نيست.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: ملت شريف ايران از زمانی که عهده دار وزارت کشور با رای نمايندگان و حمايت رئيس جمهور شده ام فضاسازی سنگين رسانه ای در خارج از مرزها با محوريت جريان سلطه نمود پيدا کرده است. در اين مدت بيش از ۱۰هزار خبر عليه من و نظام منتشر شده است.

کردان در ادامه تاکيد کرد: رهبری همواره بر ايجاد محيط آرام سياسی تاکيد کرده اند آيا تا به حال غير از سکوت چيزی از من ديده ايد؟

وزير کشور با بيان اينکه استيضاح حق قانونی مجلس است ادامه داد: چرا به وحشت افتاده ايد؟! بدانيد همه نيروهای انقلاب تحت لوای ولايت فقيه است و نتيجه استيضاح هر چه باشد برای بنده جز همبستگی نيروهای انقلاب نخواهد بود.

کردان در ادامه با بيان برخی گلايه ها از نمايندگان اظهار داشت: برخی مخالفت ها به تخريب و مخدوش شدن چهره من منتهی شده است.

وی در ادامه افزود: به عنوان يک برادر مسلمان از شما می پرسم چگونه برخی از نمايندگان محاکمه نکرده اتهام دروغ و جعل مردک را متوجه من کردند. چرا حاضريم به آسانی با آبروی افراد بازی کنيم؟ رفتن روی مين سياسی، استغفا، مقايسه با بختيار! رهبری در بياناتشان بر پرهيز از تحقير سياسی تاکيد داشتند. آيا از علی کردان سخنی مبنی بر فصل الخطاب نظر بودن مجلس نشنيده ايد؟!

کردان همچنين با بيان اينکه روزانه بيش از ۱۶ ساعت از وقتم را برای اين نظام گذاشته ام ادامه داد: طی مدت خدمتم به چيزی جز تلاش دلسوزانه و مجاهدت خاموش و عمل خيرخواهانه برای مردم کشور نداشتم و از اين بابت از خداوند شاکرم.

وزير کشور در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس گفت: ای کاش از عهدی که سه ماه قبل با شما برای وزارت کشور کردم می پرسيديد که به رغم تمام مشکلات در اين دوران کوتاه بر خود فرض کردم بر پيمانم وفادار بمانم.

کردان در ادامه به شرح کارهای خود در دوره مسئوليت خود در وزارت کشور پرداخت.





















Copyright: gooya.com 2016