پنجشنبه 16 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه روسيه: هفته آينده مدودف و اوباما با هم ديدار می کنند، مهر

وزارت خارجه روسيه از برنامه ديدار باراک اوباما رئيس جمهوری منتخب آمريکا با ديميتری مدودف همتای روسی خود در اوايل هفته آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اينترفکس، سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه گفت که دو رهبر در حاشيه ديدار اضطراری مالی جهانی در واشنگتن که ۱۵ نوامبر با شرکت رهبران ۲۰ اقتصاد برتر جهان برگزار خواهد شد، شرکت و با يکديگر ديدار خواهند داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاوروف گفت که ولاديمير پوتين رئيس جمهوری سابق روسيه و جرج بوش رئيس جمهوری فعلی آمريکا در ماه آوريل بر ديدارها و تماس های منظم با يکديگر توافق کرده بودند و ديدار در پيش روی بر اساس اين توافق صورت می گيرد.

وزير خارجه روسيه ابراز اميدواری کرد که دو طرف در نشست مذکور گفتگوهای مسئولانه و توام با صداقت داشته باشند.

لاوروف بدون اينکه اشاره ای به مسائل مطرح در ديدار بين اوباما و مدودف داشته باشد تنها به اين نکته بسنده کرد که مسکو بر روابط بر اساس برابری با آمريکا ارج می نهد.





















Copyright: gooya.com 2016