دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: پاليزدار برخی از اسناد کشف شده را به نمايندگان مجلس نسبت داده است، فارس

خبرگزاری فارس: مرتضوی گفت: پاليزدار و چند نفر از متهمان پرونده بخشی از اتهام‌ها و اقدامات خود و اسناد کشف شده را به چند نماينده مجلس شورای اسلامی نسبت داده‌اند که بازپرس پرونده نيز اين نمايندگان را احضار و تفهيم اتهام کرده است.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، سعيد مرتضوی دادستان تهران در حاشيه مراسم پايانی دومين همايش بين المللی فرصت‌های سرمايه‌گذاری در صنعت گردشگری ايران در جمع خبرنگاران گفت: مقصران حادثه سعادت آباد مشخص شده و ميزان تقصير هر کدام نيز اعلام شده است و پس از آماده شدن دلايل و مدارک اين حادثه در دادسرای کارکنان دولت، سه کارشناس رسمی دادگستری نظريه خود را درباره علت حادثه و مقصران اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين نظر با اعتراض متهمان مواجه شد، گفت: بازپرس هم پنج کارشناس رسمی دادگستری را برای رسيدگی به اين اعتراض تعيين کرد.
مرتضوی با يادآور اينکه اين کارشناسان بيش از يک ماه است که نظر خود را درباره مقصران و ميزان تقصير آنان اعلام کرده‌اند، به درخواست مهلت مقصران حادثه از دادسرا برای جلب رضايت اوليای دم و پرداخت ديه اشاره کرد و گفت: اين مهلت با توجه به وضع خانواده اوليای دم و برای کمک به آنها داده شد.
دادستان تهران با تاکيد بر بر پيگيری موضوع تا نتيجه نهايی با وجود پرداخت ديه و حقوق اوليای دم و کسب رضايت آنها، گفت: متهم فراری اين پرونده همچنان متواری است و احتمال فرار وی به خارج از کشور هم وجود دارد.
دادستان تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری علنی دادگاه پاليزدار گفت: اين موضوع به نظر رئيس دادگاه بستگی دارد. البته ما پيشنهاد می‌کنيم دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا بسياری از مسائل برای افکار عمومی روشن شود.
وی با بيان اينکه پاليزدار و چند نفر از متهمان پرونده بخشی از اتهام‌ها و اقدامات خود و اسناد کشف شده را به چند نماينده مجلس شورای اسلامی نسبت داده‌اند، گفت: بازپرس پرونده هم اين نمايندگان را احضار و تفهيم اتهام کرده است.
دادستان تهران با اعلام اينکه يکی از نمايندگان مجلس بسياری از اتهامات را نپذيرفته و درخواست مواجهه حضوری با متهم را داشت، گفت: اين مواجهه با حضور دو نفر از اعضای هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی انجام شد که جلسه نخست تجديد شد اما اين نماينده در جلسه دوم و سوم حاضر نشد.
مرتضوی گفت: بازپرس پرونده اعتقادی به تجديد جلسه مواجهه حضوری ندارد و با توجه به توضيحات متهم و دلائل ارائه شده، پرونده را جمع بندی و قرار نهائی را صادر می کند.
اين مقام ارشد دستگاه قضائی درباره برخی اظهارات مبنی بر اينکه پاليزدار مدارکی را پنهان کرده است، گفت: يکسری پرونده‌ها از سازمان بازرسی به مجلس برده شده بود که پاليزدار و اعضای باند ادعا داشتند اين نماينده مجلس مدارک را برای خلاصه نويسی و کپی برداری در اختيار آنها قرار داده است.
وی با بيان اينکه برخی از بستگان پاليزدار نيز چند پرونده را به دادسرا تحويل داده‌اند، افزود: يکسری از اوراق پرونده از پرونده‌ها کم شده بود که در بازرسی از منزل متهم و کارخانه محل اختفای مدارک کشف شد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در يک پرونده بيش از ۱۸۰ فقره از اوراق پرونده کم شده بود.
دادستان تهران در پايان دادگاه کيفری استان را صالح به رسيدگی به اين پرونده دانست و افزود: دادگاه کيفری استان با يک رئيس و دو مستشار تشکيل جلسه خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016