پنجشنبه 8 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت امور خارجه آمريکا: وضعيت حقوق بشر در ايران بدتر شده است، راديو فردا

وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش سالانه حقوق بشر در سال ۲۰۰۸ که روز چهارشنبه منتشر شد، وضعيت آزادی های مدنی و حقوق بشر در ايران را بدتر از گذشته خواند.

در بخشی از اين گزارش که نخستين گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمريکا درباره حقوق بشر در دوران رياست جمهوری باراک اوباما است، تصريح شده است: «کارنامه ضعيف حقوق بشر دولت (ايران) بدتر شده است و (اين حکومت) به طور گسترده به تضييع حقوق بشر ادامه می دهد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق گزارش وزارت امور خارجه آمريکا، در حالی که دولت ايران روندهای دمکراتيک را «به شدت محدود» کرده است، نيروهای امنيتی «به خشونت از جمله شکنجه با انگيزه سياسی» متوسل می شوند.

گزارش وزارت امور خارجه آمريکا تصريح می کند: دولت ايران علاوه بر بازداشت فعالان سياسی و سرکوب فعالان حقوق زن، «به شدت آزادی های مدنی از جمله آزادی بيان و آزادی تجمعات را محدود کرده است.»

در اين گزارش از خشونت و تبعيض های قانونی عليه زنان، اقليت های قومی و مذهبی و همجنسگرايان در ايران به عنوان يک مشکل همچنان پابر جا ياد شده است.

در گزارش سالانه حقوق بشر وزرات امور خارجه آمريکا در سال ۲۰۰۷ نيز از اعمال خشونت و محدوديت های قانونی و اجتماعی عليه زنان، گروه های مذهبی و قومی، همجنسگرايان و تحريکات ضد يهودی در ايران انتقاد شده بود.

در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمريکا در سال ۲۰۰۸ همچنين از بازداشت های خودسرانه انتقاد شده است.

در اين گزارش همچنين فقدان محاکمات منصفانه علنی در جمهوری اسلامی ايران مورد انتقاد قرار گرفته است.

اين گزارش به تصويب قطعنامه سازمان ملل متحد عليه نقض حقوق بشر در ايران در روز ۱۸ دسامبر گذشته اشاره کرده است که در آن برای ششمين سال متوالی نسبت به وجود «خشونت های سيستماتيک عليه حقوق بشر» در ايران ابراز نگرانی شده بود.

وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش خود به اعمال فشار بر کارگران، از جمله حق آزادی تجمع نيز اشاره کرده و موضوع کودکان کارگر را نيز مشکلی جدی در ايران ارزيابی کرده است.

گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمريکا وضعيت حقوق بشر در ۱۹۰ کشور مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

در اين گزارش از وضعيت حقوق بشر در کشورهای چين، روسيه، افغانستان، عراق و عربستان نيز انتقاد شده است.





















Copyright: gooya.com 2016