سه شنبه 22 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش تعداد روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی در ايران، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز نگرانی خود را از افزايش تعداد روزنامه‌نگاران زندانی در ايران اعلام می کند. سازمان از دستگيری دو روزنامه‌نگار در طی پانزده روز گذشته مطلع شده است. در ايران هم اکنون پانزده روزنامه‌نگار و وب‌نگار از جمله دو زن در زندان بسر می‌برند.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام کرد " رکسانا صابری خبرنگار امريکای ايرانی تبار در تاريخ ٢١ ارديبهشت ماه آزاد شد اما تعداد ديگری از روزنامه‌نگار و وب‌نگاران در سکوت کامل بازداشت شده اند. مقامات جمهوری اسلامی پنهان از ديده ها آزادی و حقوق روزنامه‌نگار را نقض می کنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود لقمان سردبير سايت فرهنگی روزنامک و عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران در روز ١١ ارديبهشت در تهران و ظاهرا در حاشيه تظاهرات اول ماه مه با اعمال خشونت ماموران امنيتی بازداشت شده است. ماموران وزارت اطلاعات همان شب به همراه اين وب نگار به منزلش مراجعه و پس از بازرسی و ضبط دست نوشته ها و وسائل شخصی او را به زندان اوين منتقل کرده اند.

نام مسعود لقمانی نيز به فهرست ٥ روزنامه نگار و وب نگار دستگير شده عليرضا ثقفی سردبير نشريه توقيف شده راه آينده، کاوه مظفری وب‌نگار و همسرش جلوه جواهری وب‌نگار فمينيست و همکاران سايت های مدافع حقوق زنان،امير يعقوب‌علی روزنامه‌نگار روزنامه اعتماد و همکار سايت تغيير برای برابری و نيکزاد زنگه وبلاگ نويس نيک نوشت اضافه شده است. اين فعالان مطبوعاتی در روز ١١ ارديبهشت و در حاشيه تظاهرات اول ماه مه در پارک لاله تهران و به شکل خودسرانه بازداشت شده‌اند.

از سوی ديگر سجاد خاکساری خبرنگار مجله توقيف شده قلم معلم از تاريخ ٦ ارديبهشت در پی شرکت در تظاهرات معلمان در برابر مجلس شورای اسلامی و عکس برداری از " ساختمان دولتی" بازداشت شده است. وی در روز دوشنبه ٢١ ارديبهشت از زندان به شعبه ٢ دادگاه انقلاب برده شده و مورد بازپرسی قرار گرفته است. پيش از اين قرار بود که اين خبرنگار و وبلاگ نويس با سپردن وثيقه ٥٠ ميليون تومانی آزاد شود.

همچنين گزارشگران بدون مرز ممنوع خروج کردن دو عضو کانون مدافعان حقوق بشر نرگس محمدی و ثريا عزيز پور را در تاريخ ١٨ ارديبهشت محکوم می کند. نرگس محمدی روزنامه نگار و محقق حقوق بشر و ثريا عزيز پور مدير مسئول مجله راسان قرار بود با همراهی شيرين عبادی وکيل مدافع حقوق بشر در نشست «زنان جهان» در گواتمالا شرکت کنند. اين نشست از سوی برندگان جايزه صلح نوبل سازمان داده شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016