دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران – اروپا درباره کودتای انتخاباتی ٢٢ خرداد ١٣٨٨

هم ميهنان ،
همانطورکه انتظار می رفت، جناح ارتجاعی و سرکوبگر رژيم جمهوری اسلامی به نمايندگی محمود احمدی نژاد نتيجه همين انتخابات غيرآزاد و پرنقص وعيب را هم تحمل نکرد وبا واژگونه جلوه دادن باورنکردنی نتايج آن، نامزد خود را برنده اعلام نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرچه ازابتدا انتظارتقلب درشمارش آرا می رفت و گرچه "انتخابات" درجمهوری اسلامی با محدوديتهای فراوانش هرگز نمی تواند انتخاباتی آزاد به شمار رود، اما ميليونها شهروند با شرکت گسترده شان در رای گيری اين هدف را داشتند که کشور را از آستانه سقوط وخطری که حکومت احمدی نژاد با سياستهای ماجراجويانه اقتصادی و خارجيش برای ميهنمان بوجود آورده، برهانند وباشيوه مدنی و با رای خود وضع موجود را تغيير دهند . اما جناح تندرو به رهبری ولی فقيه، خامنه ای و احمدی نژاد ، با اجرای يک کودتای از پيش آماده شده، از جمله بستن پيامک‏ها، سايت ها، حمله به ستادهای انتخاباتی، ايجاد فضای امنيتی، دستگيری فعالين دو جناح ديگر، فرهنگ سياسی لجن و ضد مردمی خودرا بنمايش گذارده وآراء دهها ميليون شهروند را به ريشخند گرفتند . نتيجتا، هم اکنون دهاهزار تن از شهروندان بيدار ايران در خيابانهای تهران و شهرستانهای ديگر به راه افتاده و با شعارهای " مرگ برديکتاتور" صدای عتراض خود را به نحوه برگزاری انتخابات به گوش جهانيان می رسانند .
هموطنان،
انتخابات حاضر نه تنها شکاف ژرف درونی جناحهای حکومتی را برملا ساخت، بلکه تصادم آشکار کنونی آنها يقينا پی آمدهای دور رسی از لحاظ اوضاع داخلی وخارجی برای مملکتمان دربر خواهد داشت. امروز وظيفه همه ايرانيان درون و برون از مرزهای کشور است که به دولتهای دموکراتيک جهان و مراجع ذيربط بين المللی مانند سازمان ملل اعلام نمايند که اين تقلب فاحش برای اکثريت قريب به اتفاق ملت ايران غير قابل قبول است وآنها نبايد نتيجه اين آنرا برسميت بشناسند. ايرانيان، هرکجا که هستند، بايد با مبارزات بی امان خود نگذارند که انتخابات در ايران به يک امر کاملا فرمايشی تبديل گردد. اين "انتخابات" بايد باطل شود و انتخابات جايگزين آن بايد آزاد و منصفانه و تحت نظارت مقامات بين المللی باشد.
ما بر اين باوريم که روند تحول جامعه مدنی ايران و گشايش فضای سياسی با شرکت وسيع نهادهای مدنی در زندگی اجتماعی- سياسی کشور، که اکنون به مرحله رشد قابل توجهی رسيده اند، حتی ميانمدت هم متوقف کردنی نيست. ما اميدواريم که مقاومت ومبارزه کنونی بويژه جوانان ايران هرچه زودتر سازمان يافته و با اعلام محورهای اساسی خواستهای خود به يک جنبش پرتوان سراسری فرارويد. ما يقين داريم که در اين پيکار پيروزی از آن ملت ايران خواهد شد.
پاينده ايران
پيروزباد مبارزه ملت ايران برای برکناری جمهوری اسلامی و تحقق دموکراسی

شورايعالی جبهه ملی ايران – اروپا
۲۳ خرداد ۱۳۸۸ برابر با ۱۳ ژوئن ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016