دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيروهای امنيتی به دانشگاه‌های شيراز، اصفهان و تبريز، بامدادخبر

بامدادخبر-گروه دانشگاه: در پی تقلب در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، دانشگاه‌های تمام شهرها از جمله شيراز، اصفهان و تبريز محل تجمع عده کثيری از دانشجويان شد.

بنا به گزارش‌های رسيده به بامدادخبر، روز گذشته نيروهای امنيتی با ورود به دانشگاه‌ تبريز دانشجويان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و در پی زد و خوردهای صورت گرفته ميان نيروهای امنيتی و دانشجويان در دانشگاه تبريز، دانشگاه حالتی نيمه تعطيل به خود گرفته است و برخوردهای خيابانی منجر به شکل‌گيری حکومت نظامی در شهر شده‌است.

هم‌چنين گزارش‌های رسيده از اصفهان و شيراز نيز خبر از حمله نيروهای گارد ويژه و نيروهای امنيتی به خوابگاه دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و شيراز می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش‌های رسيده به بامدادخبر، حمله گارد ويژه و نيروهای امنيتی به يکی از خوابگاه‌های دانشگاه شيراز منجر به ويرانی اين خوابگاه و مجروحيت عده زيادی از دانشجويان اين دانشگاه شده‌است.

هم‌چنين نيروهای امنيتی با حمله به خوابگاه‌های دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان، دانشجويان ساکن اين خوابگاه‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و مجروح کرده‌اند.

اخبار تکميلی از دانشگاه صنعتی اصفهان حاکی از آن است که حدود ساعت ۱۰ شب اعتراضات با شکستن شيشه های خوابگاهای پسران شروع شد و بعد از چند دقيقه عده ای از دانشجويان و حدود ۷۰۰ نفر از خوابگاه به سمت ساختمان مرکزی حرکت کردند. شيشه های خوابگاهها، سلف، آمفی تئاتر و ساختمان مرکزی تماما شکسته شد. طبقه اول ساختمان مرکزی، تالار ۸ و قسمتی ار آمفی تئاتر آتش زده شد. صندلی ها و شيشه های تالار ها و مجتمع کلاسها تماما شکسته شد.

جمعيت حدود ۷۰۰ نفر در چند نقطه در سطح دانشگاه حضور داشتند که حدود ۳۰۰ نفر نيروی انتظامی و يگان ويژه با حمله وحشيانه به داخلدانشگاه و خوابگاه ها جمعيت را متفرق کردند. عده ای بازداشت شدند و عده ای در جنگل دانشگاه مخفی شدند. مابقی به خوابگاه برگشتند. در محوطه ی خوابگاهها عده ای از دانشجويان با مامورين درگير شدند، دانشجويان با پرتاب سنگ و شيشه قصد داشتند مانع از ورود گارد ويژه به خوابگاه ها بشوند. آنها سپس نيروهای يگان ويژه وارد خوابگاه هشماره ۲ شدند و با شکستن در های اتاقها که دانشجويان ازترس از داخل قفل کرده بودند با استفاده از باتوم، اسبری فلفل، شيشيه نوشابه و لامب مهتابی شکسته و تيراندازی هوايی اقدام به ضرب و شتم دانشجميان بی گناه نموده، آنها را از خوابگاه بيرون برده در بيابان ها ی اطراف خوابگاه به مدت حدود ۲ ساعت به صورت روی زمين خواباندند. حدود ساعت۳ پس از فيلم برداری و عکس برداری از همه دانشجويان، دانشجويان را رها کرده به خوابگاه بازگرداندند.

بيش از ۱۰۰ نفر از دانشجويان اين دانشگاه مجروح شده و به درمانگاه فرستاده شدند، بيش از ۵۰۰ نفر با جراحت و ضرب ديدگی سطحی تر رها شدند.

با و جود خسارت بسيار بالا به خوابگاه و دانشجويان تنها امتحانات امروز و فردا به تعويق افتاد!

امروز با پراکنده شدن دانشجويان از ترس بازگشت شبانه مامورين ،خوابگاه تقريبا به طور کامل تخليه شده و دانشجويان به شهرستان های محل سکونت خود فرار کردند!

در درب خروجی دانشگاه شماره دانشجويی همه افرادی که قصد خروج داشتند يادداشت شد و از خروج عده ای تحت عنوان ممنوع الخروج جلوگيری شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016