دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام محمد خاتمی به مردم: حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند، ايلنا

حضور پرنشاط با روش‌های مسالمت‌آميز حق شما است و توصيه می‌کنم آرامش و متانت خود را حفظ کنيد تا بهانه به دست بدخواهان و خشونت جويانی که می‌خواهند اعتراض مسالمت‌آميز شما را ديگرگونه جلوه دهند، نيفتد.

بسم الله الرحمن الرحيم
هموطنان عزيز
آزادی و حق تعيين سرنوشت دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.
آنچه در جريان انتخابات اخير رياست جمهوری اتفاق افتاد باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش‌های طبيعی و پراحساس مردم عزيز ما در سراسر کشور شده است.
اين حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظيفه مسلم مسؤولان کشور است که امانت‌دار اين آراء باشند و تلاش کنند اعتماد عمومی را که بزرگترين پشتوانه کشور و نظام است حفظ و تقويت شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناديده گرفتن اين حق و برخورد خشونت آميز با مردم برخلاف اصول انقلاب و راه روشن امام است و مشکلی را از اين کشور حل نخواهد کرد.
من مصمم بودم در اجتماع مسالمت‌آميز امروز شما شرکت کنم و با شما سخن بگويم و اعتراض عملی خود را نسبت به جفايی که در حق مردم و انقلاب می‌شود اعلام دارم.
ولی بر اساس اطلاعيه جناب آقای موسوی دريافتم که برخلاف مصلحت نظام و حق شما، اجازه اين اجتماع را نداده‌اند.
حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آميز حق شما است که آن را رعايت کرده‌ايد و توصيه می‌کنم که همچنان رعايت کنيد و از چارچوب قانون خارج نشويد و آرامش و متانت خود را حفظ کنيد تا بهانه به دست بدخواهان و خشونت جويانی که می‌خواهند اعتراض مسالمت‌آميز شما را ديگرگونه جلوه دهند، نيفتد.
جمهوری اسلامی از ما است و اگر اعتراض هست اين است که شاهد روش‌ها و سياست‌‌هايی هستيم که به اصل نظام که محور آن مردم اند لطمه می‌زند.
ما و شما در اين مسير همچنان حرکت خود را ادامه می‌دهيم و انتظار داريم که مطالبات روشن جناب آقای مهندس موسوی که خواست همه ما است مورد توجه قرار گيرد.

سيدمحمد خاتمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016