سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی دستور رسيدگی به حمله به کوی دانشگاه را صادر کرد، بی بی سی

علی لاريجانی، رييس مجلس ايران هياتی را مامور رسيدگی به آنچه"اتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران" خواند، کرد.

به گزارش خبرگزاری های ايران، آقای لاريجانی در پيامی که در اين باره صادر کرد، محمد حسن ابوترابی فرد، نايب رييس مجلس را سرپرست اين هيات کرده است.

آقای لاريجانی مشارکت مردم ايران در انتخابات را کم نظير عنوان کرده و گفته: "اينک که مردم ما در جشن حضور خود به سر می برند، دست هايی در صدد تهيه خوراک تبليغاتی برای رسانه های بيگانه هستند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الياس نادران، حميدرضا کاتوزيان، علی عباسپور تهرانی و عليرضا زاکانی و کاظم جلالی نماينده شاهرود در مجلس ايران، از اعضای اين هيات هستند.

گزارش ها از ايران حاکيست که نيروهای امنيتی دولت ايران بامداد دوشنبه در پی تجمع اعتراض آميز دانشجويان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خيابان کارگر شمالی به آنجا يورش برده اند که به گفته شاهدان عينی در اثر تيراندازی نيروها تعدادی دانشجو زخمی و تعدادی نيز دستگير شده اند.

اين در حاليست که در اصفهان نيز نيروهای دولتی به محوطه دانشگاه صنعتی اصفهان يورش برده و تعدادی از دانشجويان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند .

در پی اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات رياست جمهوری، در نامه هايی به شورای نگهبان نتايچ اعلام شده انتخابات را غيرقابل قبول دانسته و خواستار ابطال آن شده اند و محسن رضايی، ديگر نامزد اين انتخابات هم در نامه ای به شورای نگهبان به موارد متعدد تخلف انتخاباتی اعتراض کرده و آمار انتشار يافته از آرايی را که کسب کرده مورد ترديد جدی قرار داده است.

دولت ايران حاميان معترض اين دو نامزد را آشوبگر و اغتشاش گر خوانده است.

پليس و نيروهای امنيتی نيز با افرادی که به نشان اعتراض به خيابان ها آمده بودند، برخورد کرده و به گفته احمد رضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی، بيش از ۱۰۰ نفر در همين رابطه دستگير شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016