سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت پيرامون به خاک و خون کشيده شدن کوی دانشگاه تهران و حوادث اخير انتخابات

انا لله و انا اليه راجعون

انتخابات اخير که برخی به حق آن را کودتا ناميدند، لکه ننگی است که هيچگاه از دامان حاکميت زدوده نخواهد شد.
پس از آنکه طی روزهای گذشته دانشجويان دانشگاه های مختلف همچون ديگر اقشار مردم نسبت به تقلب گسترده و مهندسی شده آراء در انتخابات برای حذف خواسته مردم معترض بودند، نيروهای انتظامی به همراهی نيروهای لباس شخصی، انصار و بسيج در دانشگاه های مختلف کشور به شکلی وحشيانه به دانشجويان حمله ور شدند و ده ها نفر بسياری زخمی شده و حداقل بيش از ۳۰۰ دانشجو در نقاط مختلف کشور ربوده شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در وحشيانه ترين حمله در شامگاه يکشنبه ۲۴ خرداد، نيروهای انصار و لباس شخصی با سازمان دهی گسترده و هماهنگ به دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند. اين افراد مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند. در اين حمله ناجوانمردانه به دانشجويان، حداقل ۵ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران به شهادت رسيدند. محيط زندگی دانشجويان را به آتش کشيدند و به راستی ۱۸ تير ديگری با ابعاد گسترده تر و ناپاکی و سفاکی بيشتر بر جای گذاشتند. باز هم اتاق های خوابگاه دانشگاه تهران منهدم شده و باز هم خون پاک دانشجويان بر در و ديوار آن برجای مانده است.

در دانشگاه شيراز نيز ماموران لباس شخصی، انصار و بسيج به دانشجويان اين دانشگاه حمله کردند که طی اين حمله حداقل ۲ دانشجوی اين دانشگاه به شهادت رسيده اند.

در دانشگاه اصفهان ماموران انتظامی با گاز اشک آور به يکی از خوابگاه های اين دانشگاه حمله کردند و دانشجويان را برای ساعت ها مورد ضرب و شتم قرار دادند. در دانشگاه فردوسی مشهد نيز دانشجويان مورد هجوم نيروهای انصار حزب الله قرار گرفتند.

اين حملات غيرانسانی بر عليه دانشجويان دانشگاه رازی کرمانشاه، علامه طباطبايی، بابل و شاهرود نيز اعمال شده است.

روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت بدينوسيله اعلام می دارد چنانچه اين نمايش خطرناک ادامه يابد، می بايست مرگ دموکراسی را تا سالها در اين سرزمين به عزا نشست و حاکميت نيز بداند از چاله به چاه سرنگونی فرو افتاده است، چراکه فعاليت مدنی در اين بربريت عيان معنايی نخواهد داشت. اوج استبداد و زورگويی سردمداران در اين اقدام کودتاگونه بر آفتاب افکنده شد و زين پس جز با زور سرنيزه چرخ حکومتشان نخواهد چرخيد و بدين سان نقاب از چهره جمهوری اسلامی و مدعای دروغين مردم سالاری اش بر افتاده است.
اگر حاکمان بقای خود را جز با کودتا نمی بينند، اين انتخابات گوارای وجودشان، وگرنه، شجاعانه جام زهر بنوشند و سامانی بر امور دهند که مشت دروغ پردازان باز شود و تاريخ اين سرزمين از لوث نيت شومشان پاک گردد.

بايد اکنون پرسيد سرداران رادان و احمدی مقدم و ديگر آقايان مدعی جامعه امن کجا هستند؟ آيا اقتدار شان تنها در بازداشت زنان و دختران برای تخلف های پوشش و حجاب و به منظور برای تبليغات تلويزيونی است؟ از آنجايی که نيروهای انصار و بسيج به صورت هماهنگ و گسترده به دانشجويان حمله ور شده اند، فرماندهان سپاه و بسيج بايد جوابگوی اين جنايات باشند.

اين جنايت عظيم در حق دانشجويان بی پناه، لکه ننگی ابدی و فراموش ناشدنی برای دولتمردان است. چنانکه راهپيمايی کاملا آرام و مسالمت آميز شامگاه روز دوشنبه که از ميدان انقلاب تهران تا ميدان آزادی صورت گرفت و در آن به راستی بيش از يک ميليون نفر از معترضين به انتخابات اخير شرکت کرده بودند، با افسارگسيختگی معدودی از اعضاء تندرو بسيج به خاک و خون کشيده شد. بعضاً شنيده شده که افراد مزبور راهپيمايان را به رگبار بسته اند و تاکنون آمار بيش ۱۰ کشته از اين حادثه منتشر شده است.

در پايان دفتر تحکيم وحدت ادامه بازداشت گسترده فعالين مدنی و سياسی، همچون کيوان صميمی، زيد آبادی، تقی رحمانی، هدی صابر، عبدالرضا تاجيک، شيوا نظرآهاری، هادی کحال زاده، سميه توحيدلو، خانجانی و بسياری ديگر از روزنامه نگاران و دانشجويان و کشته شدن شهروندان و دانشجويان پاک و بيگناه را به شدت محکوم کرده و اعلام می کند خواهان مشخص شدن عاملين اين جنايت وحشيانه و حاميان آنها است و تا روشن شدن تمامی ابعاد اين جنايت سکوت نخواهد کرد.

دفتر تحکيم وحدت ضمن حمايت از جنبش سبز، مدنی و آرام ملت ايران به آن پيوسته و از عموم مردم و دانشجويان می خواهيم که در راهپيمايی عصر روز سه شنبه ۲۶ خرداد در ميدان وليعصر تهران حضور يافته و خواستار خونخواهی از دانشجويان شهيد دانشگاه تهران گردند. از مير حسين موسوی و مهدی کروبی نيز می خواهيم تا احقاق حقوق ملت و ابطال انتخابات از پای ننشينند.


روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت
۲۶ خرداد ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016