سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهاد رهبر، رييس دانشگاه تهران: هيچ دانشجويی کشته نشده است، افرادی غيرمسوول اغتشاشات کوی دانشگاه را ايجاد کردند، ايسنا

- قريب به اتفاق دانشجويان کوی دانشگاه آزاد شدند

رييس دانشگاه تهران از آزادی قريب به اتفاق دانشجويانی که بامداد دوشنبه در کوی دانشگاه دستگير شده بودند، خبر داد.

دکتر فرهاد رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص دانشجويان دستگير شده کوی دانشگاه طی حادثه اخير بامداد دوشنبه، با بيان اين که اتفاق رخ داده به دانشجويان ارتباطی نداشت، گفت: در واقع به دليل اينکه غيردانشجو با دانشجويان کوی قابل تفکيک نبودند، تعدادی از دانشجويان دستگير شدند که با پيگيری‌های دانشگاه و همکاری مسوولان امر شب گذشته قريب به اتفاق دانشجويان کوی‌نشين آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس دانشگاه تهران با تاکيد براينکه دانشجويان از نخبگان جامعه و مورد حمايت جدی بنده هستند، تصريح کرد:‌ حوادث اخير کوی و تخريبات به وجود آمده اصلا ربطی به دانشجويان نداشت و عاملان اين حوادث غيردانشجو بودند. درواقع افرادی غيرمسوول که خودشان را به شکل‌های مختلف جا می‌زنند اين اغتشاشات را ايجاد کرده‌اند که اين افراد بايد محاکمه شوند.

وی درخصوص دانشجويان آسيب ديده در اثر اين حادثه، گفت: طی اين اتفاق تعدادی از دانشجويان زخمی شدند که خوشبختانه ميزان جراحت خيلی جدی نيست و اين افراد پس از مداوا به کوی برگشتند و درحال حاضر چند دانشجو در بيمارستان در حال مداوا هستند.

وی با تکذيب شديد کشته شدن دانشجويی در حوادث اخير کوی دانشگاه تهران، گفت: شايعات موجود مبنی بر کشته شدن دانشجو به هيچ وجه صحت ندارد و به شدت اين موضوع را تکذيب می‌کنم.

وی در خصوص پيگيری‌های صورت گرفته توسط دانشگاه تهران در زمينه اين حادثه، گفت: در اين راستا بايد در رابطه با اغتشاش‌گران پيگيری قضايی انجام گيرد و مسوولان بايد به جد با کسانی که حريم دانشگاه را مورد بی‌حرمتی قرار دادند، برخورد کنند.

رهبر درباره وضعيت امتحانات دانشگاه تهران، با بيان اينکه امتحانات دانشگاه لغو نشده است اظهارکرد: با اين وجود دانشجويانی که به هر دليلی نمی‌توانند امتحان دهند، دانشگاه مساعدت لازم جهت برگزاری امتحان مجدد را برای آنها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه تعدادی از دانشجويان کارشناسی وهمچنين کارشناسی ارشد دانشگاه در مقطع بالاتر قبول شده‌اند بنابراين اين دانشجويان برای ورود به مقطع بالاتر بايد هرچه سريعتر امتحانات خود را پاس کنند و دانشگاه نمی‌تواند کليه امتحانات را لغو کند.

رييس دانشگاه تهران تصريح کرد: تعداد کثيری از کوی نشينان ترجيح دادند که در سرجلسه امتحان حاضر نشوند و به شهر و خانه‌هايشان برگردند، البته در اين بين دانشجويانی نيز ترجيح دادند که امتحانات خود را بدهند که در حال حاضر اين افراد در کوی اسکان دارند.

وی در رابطه با اطلاعيه دعوت خود از اعضای هیأت علمی دانشگاه به منظور اعتراض به تعرض به دانشگاه و کوی دانشگاه، در جلسه‌ای در مسجد دانشگاه تهران گفت: اين مراسم صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد و خود من نيز در اين جلسه حضور داشتم و در حال حاضر اين جلسه به اتمام رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016