سه شنبه 6 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی عربشاهی، دبير تشکلات دفتر تحکيم وحدت، به زندان اوين فراخوانده شد، دانشجونيوز

مهدی عربشاهی دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت روز گذشته ۵ مهرماه با دريافت احضاريه ای برای اجرای حکم زندان فراخوانده شد.

به گزارش دانشجونيوز، اين احضاريه از سوی اجرای احکام دادسرای شهيد مقدس مستقر در بازداشتگاه اوين و عليرغم بيماری قلبی مهدی عربشاهی صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت پيش از اين در روز عاشورای سال گذشته بازداشت شده بود که پس از مدتی بر اثر حمله قبلی در زندان اوين به بيمارستان منتقل و سپس با قرار وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. مهدی عربشاهی طی مدت آزادی به صورت مداوم تحت نظارت پزشکی قرار داشته است.

احضار دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت در حالی صورت گرفته است که دو عضو ديگر اين اتحاديه دانشجويی، بهاره هدايت و ميلاد اسدی، در زندان به سر می برند. بهاره هدايت و ميلاد اسدی با محکوميت سنگين ۹ سال و نيم و ۷ سال حبس نزديک به يک سال است که در زندان اوين به سر می برند. مهدی عربشاهی نيز سال گذشته از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۲ سال و نيم حبس تعزيری به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام محکوم شده بود.

همچنين طی هفته های گذشته احضاريه هايی برای عباس حکيم زاده و نسيم سرابندی، از سوی دادسرای زندان اوين و وزارت اطلاعات صادر شده است.

به نظر می رسد احضارها و فشارها بر اعضای دفتر تحکيم وحدت همزمان با بازگشايی دانشگاه ها، در راستای تهديد فعاليت های دانشجويی و محدود کردن هرچه بيشتر دفتر تحکيم وحدت است.

اين اتحاديه در ابتدای هفته جاری بيانيه ای به مناسبت آغاز سال تحصيلی منتشر کرده و در آن از لزوم تدوين مدل های جديد فعاليت دانشجويی در سال تحصيلی پيش رو سخن گفته بود.

همچنين طی روزها و هفته های گذشته ضيا نبوی و مجيد توکلی از ديگر دانشجويان زندانی عضو دفتر تحکيم وحدت به زندان های اهواز و رجايی شهر تبيعد شده اند و بيم تبعيد مجيد دری ديگر دانشجوی زندانی، نيز وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016