جمعه 9 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات دستگيري متهمان پرونده قتل دكتر سرابي، ايسنا

بازپرس ويژه قتل تهران جزييات دستگيري متهمان پرونده قتل دكتر سرابي را تشريح كرد.

قاضي محمد شهرياري با اشاره به دستگيري چهار متهم در اين پرونده به خبرنگار حقوقي ايسنا، گفت: از ساعات ابتدايي وقوع جنايت، دستورات قضايي لازم جهت بررسي موضوع و شناسايي عامل يا عاملان قتل صادر شد كه در اين راستا با توجه به انجام تهديدات قبلي دكتر سرابي از سوي چند نفر، روي اين افراد تمركز كرديم.

وي افزود: در جريان اقدامات اوليه، دو مظنون بازداشت شدند اما اتهام آنها محرز نشد و از سوي ديگر متوجه شديم كه بهمن و سجاد، پدر و پسري كه ردپاي آنها در اين جنايت به چشم مي‌خورد به سمت غرب كشور متواري شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازپرس جنايي پايتخت با اشاره به صدور نيابت قضايي براي دستگيري متهمان ادامه داد: در پي صدور نيابت قضايي و اعزام نيروهاي پليس براي دستگيري متهمان، كيانوش داماد خانواده مذكور بازداشت و همچنين مشخص شد كه بهمن در شهرهاي گيلانغرب ، ايلام و سرپل ذهاب رفت و آمد داشته و نهايتا رد اين متهم در روستاي سخور شهباز از توابع گيلانغرب به دست آمد.

شهرياري با بيان اينكه بهمن مسلح به اسلحه كلاشينكف بوده، خاطرنشان كرد: اين متهم پس از آن كه شب را در اين روستا گذرانده ، صبح روز بعد با لباس چوپاني و با كمك دو نفر از اهالي روستا به سمت كوهپايه فرار كرده بود كه ماموران انتظامي گيلانغرب با انجام هماهنگي‌هايي كه با قاضي محمدي دادستان اين شهرستان انجام داديم، شروع به رديابي بهمن كردند و او را در كوهپايه تحت محاصره خود درآوردند اما لحظاتي بعد صداي رگبار اسلحه كلاش موجب شد كه ماموران به نزديكي متهم بروند و به اين ترتيب متوجه شدند كه اين شخص ، به صورت نشسته با قرار دادن لوله اسلحه زير چانه خود و شليك گلوله، اقدام به خودشكي كرده است.

بازپرس ويژه قتل تهران گفت: از سوي ديگر، رد متهم اصلي به نام سجاد در يكي از روستاهاي غرب كشور به دست آمده بود و مشخص شد كه با در دست داشتن يك كلت و تعدادي فشنگ به فردي پيغام داده كه آخرين گلوله را براي زدن خودش نگه داشته است.

وي افزود: حدود ساعت 21 شامگاه گذشته ظاهرا سجاد به همراه دو نفر ديگر در حالي كه اسلحه و مهمات به همراه داشتند مورد ظن ماموران پاسگاه دير از توابع گيلانغرب قرار گرفتند و به دليل آنچه كه ماموران مدعي هستند اين افراد قصد حمله به پاسگاه را داشته‌اند، آنها را بازداشت كرده‌اند.

بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي پايتخت اظهار كرد: به دنبال دستگيري اين سه متهم و كشف مقادير زيادي مهمات به همراه كلت و اسلحه كلاش مشخص شد كه يكي از آنها عامل قتل دكتر سرابي بوده و به اين ترتيب همان اسلحه‌اي كه به وسيله آن جنايت ارتكاب يافته بود از اين شخص كشف شد. علاوه بر اين ماموران در بازرسي سجاد وصيت‌نامه او را نيز كشف كردند.

وي با بيان اينكه سه متهم بازداشت شده پس از تفهيم اتهام از سوي مرجع قضايي گيلانغرب توسط ماموران پليس آگاهي به تهران اعزام شده‌اند، تصريح كرد: براساس گزارش‌هاي اعلام شده و اخذ سوابق متهمان متوجه شديم كه اين افراد همگي از اشرار غرب كشور بوده‌اند و سابقه شرارت ، سرقت مسلحانه و قتل در پرونده آنها به چشم مي‌خورد چنانكه بهمن 58 ساله متهم به يك فقره قتل عمدي بوده اما ظاهرا با تهديد اسلحه موفق به اخذ رضايت شده و 10 سال محكوم به حبس شده بود.

بازپرس ويژه قتل تهران، انگيزه سجاد از ارتكاب جنايات را انتقام‌گيري شخصي عنوان كرد و گفت: از آنجا كه مادر اين فرد تحت يك عمل جراحي قرار گرفته و با وجود تلاش‌ هاي دكتر سرابي فوت كرده است ، اين متهم به قصد انتقام مرتكب جنايت شده است.

وي تاكيد كرد: تمام گمانه‌زني‌هاي برخي سايت‌ها مبني بر اينكه دكتر سرابي و دكتر سودبخش با موضوع بازداشتگاه كهريزك در ارتباط بودند از اساس باطل و كذب است و براساس آنچه كه از تحقيقات صورت گرفته به دست آمده اين جنايات با انگيزه شخصي و به دور از هر گونه انگيزه سياسي و مسائلي از اين دست رخ داده است.

وي همچنين از بررسي ارتباط احتمالي قتل دو پزشك تهراني با يكديگر خبر داد.

شهرياري در پايان از تلاش‌هاي قاضي محمدي دادستان گيلانغرب، سرهنگ بختياري فرمانده انتظامي اين شهرستان و ماموران پليس آگاهي در جريان بازداشت متهمان تقدير كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016