چهارشنبه 17 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اين دستگاه چاپ يك نسخه هم چاپ می‌كند، همشهری‌

اخيراً يك ماشين خودكار در فروشگاهي در استراليانصب شده كه قادر است از كتاب‌هاي ناياب مورد علاقه متقاضيان پرينت بگيرد و پس از برش و صحافي، يك جلد چهاررنگ مثل جلد اصلي كتاب به آن الصاق كند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايبنا اين ماشين با قيمت 150 هزار دلار تا دو سال ديگر به توليد انبوه مي‌رسد و پيش‌بيني مي‌شود در 50 نقطه از جهان نصب شود.

اين دستگاه كه سال گذشته از سوي نشريه «تايم»، اختراع برتر قرن نام گرفت، در حافظه‌ ديجيتال خود چند صد كتاب ناياب را ذخيره كرده و قادر است عنوان مورد نظر متقاضيان را به هر تعداد كه نياز داشته باشند برايشان چاپ و آماده كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قرار است عناوين ذخيره شده در حافظه اين دستگاه تا 10 هزار عنوان افزايش يابد. يكي از اولين كتاب‌هايي كه نام آن‌ در كاتالوگ اين ماشين ذكر شده، نسخه ناياب «اسبي از هوا» اثر «دال استيونس» است كه سال 1970 جايزه معتبر ادبي «ميلز فرانكلين» استراليا را دريافت كرده بود.

از فوايدي كه براي اين دستگاه ذكر شده، جلوگيري از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي است؛ زيرا اين دستگاه جلوي چاپ بي‌دليل بسياري از كتاب‌هايي را كه هوادار چنداني ندارند، مي‌گيرد، ضمن اين‌كه امكان دسترسي علاقه‌مندان به آن كتاب‌ها را هم فراهم مي‌كند





















Copyright: gooya.com 2016