سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

رييس هيئت اجرايی جبهه ملی ايران: حال عمومی عباس اميرانتظام رضايتبخش است، ادوار نيوز

ادوارنيوز: حال عمومی مهندس عباس امير انتظام عضو شورای رهبری جبهه ملی ايران رضايتبخش است.

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز دکتر حسين موسويان رييس هيئت اجرايی جبهه ملی ايران در گفتگويی که با سايت مليون انجام داده است در خصوص وضعيت سلامتی اميرانتظام گفته است:. خوشبختانه حال عمومی آقای مهندس اميرانتظام خوبست ايشان مورد آنژيوگرافی کرونری قرار گرفتهﺍند و قرار است با صلاحديد پزشک معالجشان حدود اواخر ارديبهشت ماه تحت عمل جراحی قلب قرار بگيرند

بهرحال ايشان اسطوره مقاومت هستند و سالها شرايط سخت و طاقتﻓﺮسای زندان جمهوری اسلامی را تحمل کردهﺍند و حتما با مقاومت ﻛﻢنظير خود بر بيماری نيز غلبه خواهند کرد.

دکتر موسويان در ادامه اين گفتگو به تشريح سياستهای جبهه ملی ايران در خصوص جوانان و دانشجويان پرداخته است که متن اين مصاحبه در پی می آيد

سوال – اخيرا عدهﺍی از جوانان طرفدار جبهه ملی فراخوانی برای گردهمائی در روز ۱۰ ارديبهشت در مقابل سفارت امارات دادهﺍند. از آنجا که اين فراخوان به نام جبهه ملی ايران در مجموع نيست، اين سوال پيش ﻣﻲآيد که اين دوستان با تشکيلات جبهه ملی چه ارتباطی دارند ؟ آيا آنها جدا از تشکيلات عمل ميکنند ؟

پاسخ – خير اين جوانان جدا از تشکيلات جبهه ملی نيستند و در اين اعتراض به ادعاهای واهی دولت امارات در مورد جزاير ﺳﻪگانه ايران در خليج فارس در کنار بعضی از تشکلﻫﺎی ديگر شرکت ميکنند و در اين مورد به هيئت اجرائيه جبهه ملی اطلاع دادهﺍند ولی همانطور که شما اشاره کرديد اين فراخوان از سوی جبهه ملی ايران در مجموع نيست.

سوال – واقعا همانطور که شما قبلا بارها گفتهﺍيد يکی از ضروريات فعاليت سياسی موثر، تشکيلات است و برای پيشبرد آن لازم است افراد همه نيروی خود را صرف تقويت اهداف و برنامهﻫﺎی آن کنند.

پاسخ – دقيقا همينطور است بدون تشکيلات منظم و تابع تصميمات مراجع اداره کننده حزب يا سازمان هيچ گروه سياسی در کار خود موفق نخواهد شد.

سوال – البته احزاب بزرگ اروپا هم گاهی با سازمان جوانانشان مشکلاتی دارند. آيا شما هم در تفاهم با جوانان مشکلی داريد؟

پاسخ – خير ما در جبهه ملی ايران خوشبختانه با سازمان جوانان و دانشجويان هيچ مشکلی نداريم و اگر گاهی خودخواهیﻫﺎ و اقدامات خودسرانه و غير تشکيلاتی و برخی خودمحوریﻫﺎ را شاهديم از طرف بعضی افراد مسنﺗﺮ و غيرجوان ميباشد که با اصول کار دسته جمعی و تشکيلاتی آشنائی ندارند و يا به اين اصول اعتقادی ندارند و اقدامات فردی و بدون مشورت انجام میﺩهند که ممکن است صدمات سنگين به سازمان جبهه ملی وارد نمايد.

سوال – متاسفانه جبهه ملی به علت فقدان آزادی در گذشته و حال يا علل ديگر قادر نشده است تشکيلات منسجمی داشته باشد و طرفداران خود به ويژه بانوان و جوانان طرفدار خود را در صفوف خود تشکل بدهد و اين ضعف باعث عدم پيشرفت کارها در خيلی اوقات و بويژه زمانهای حساس بوده است. آيا فکر ﻣﻲکنيد چه اقدامات و مسائل مناسبی برای جلب و علاقمندی جوانان و جذب آنان به تشکيلات برای تقويت آن وجود داشته باشد ؟

پاسخ – البته بايد اشاره کرد که در گذشته در دورهﻫﺎئی جبهه ملی ايران دارای تشکيلات گستردهﺍی بوده است مثلا در سالﻫﺎی ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۳ جبهه ملی در داخل کشور تشکيلات بيست و پنج تا سی هزار نفری داشته که در تاريخ سازمانهای سياسی ايران کمﺳﺎبقه است در حال حاضر هم جبهه ملی بالقوه از پايگاه مردمی عظيمی برخوردار است که اگر شرايط و فضای سياسی کشور اجازه دهد اين نيروی وسيع طرفدار در درون سازمان متشکل خواهد شد در اوضاع فعلی اولا حاکميت امکان داشتن محلی برای مرکز تشکيلات و يا داشتن روزنامه برای انتشار عقايد و يا امکان فراخوان مردم برای گردهمائی و تجمع را به جبهه ملی نميدهد و با اين ترتيب ارتباط مردم را با تشکيلات جبهه ملی قطع ميکند و ثانيا وجود جو اختناق و ارعاب بسياری از مردم را از فعاليت حقﻃﻠﺒﺎنه و آزاديخواهانه باز ميدارد بهر صورت در شرايط دموکراتيک است که هر گروه سياسی ميتواند پايگاه مردمی و وزن خود را در جامعه نشان دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سوال – به نظر شما اکنون که جوانان زيادی از کشور به درست بودن محتوای سياستﻫﺎی مليون از صدر مشروطيت تا به امروز به ويژه دوران ملی کردن صنعت نفت به رهبری دکتر محمد مصدق پی برده و تلاشهای مليون را به احقاق حقوق و آزاديهای مردم ديدهﺍند، اکنون که توجه بی سابقهﺍی نسبت به اين خط سياسی در جامعه ديده ميشود، برای جلب جوانان، زنان و مردان علاقمند به صفوف نهضت ملی چه بايد کرد ؟

پاسخ – بخشی از شرايط و جو فعلی جامعه ايران را بنده در سوال قبل توضيح دادم ولی با وجود اوضاع فعلی و نبودن امکانات باز هم ما از تلاش برای متشکل کردن علاقمندان باز ﻧﻤﻲايستيم و ملت آگاه ايران نيز بايد بدانند که احزاب و سازمانهای سياسی پايهﻫﺎ و ستونﻫﺎی اصلی دموکراسی در جوامع بشری هستند و وصول به دموکراسی جز از طريق تجمع و تشکل در سازمانهای سياسی متصور نيست بنابراين افرادی که به اعتلا و پيشرفت اين مرز و بوم و سعادت و رفاه اين ملت فکر ميکنند بايد در هر گروه و سازمانی که راه و رسمش و اصول عقايدش را ﻣﻲپسندند متشکل شوند.

از اينکه وقت خود را در اختيار ما گذاشتيد سپاسگزاريم.

پاسخ – من هم از شما برای روشنگری که مينمائيد بسيار متشکرم

Copyright: gooya.com 2016