چهارشنبه 12 تیر 1387

ريزش ساختمان هفت طبقه؛ پايان يک حادثه تلخ با ۱۷ قربانی و۴۰ ساعت تلاش امدادگران، ايسنا

بعد از گذشت حدود ۴۰ ساعت از حادثه تلخ و فراموش‌نشدنی ريزش ساختمان هفت طبقه در سعادت‌آباد، با تلاش شبانه‌روزی ماموران آتشنشانی، نيمه شب گذشته کار آواربرداری اين مجتمع ۳۲ واحده به پايان رسيد که در طول عمليات امداد و نجات، جسد ۱۷ کارگر که بين ۱۷ تا ۲۵ سن داشتند، از ميان خروارها خاک و آوار بيرون کشيده شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، در اين مدت نزديک به ۲۵۰ نفر از نيروهای عملياتی آتش‌نشانی و امداد و نجات از هشت ايستگاه آتش‌نشانی با به کارگيری دو دستگاه بيل مکانيکی، دو دستگاه جرثقيل، دو دستگاه لودر، چندين دستگاه کاميون کمپرسی و نيز تجهيزات و ابزار ويژه آتش‌نشانی عمليات امداد و نجات و آواربرداری را انجام دادند و نيمه شب گذشته محل حادثه و خيابان‌های نزديک آن پاک‌سازی شد و در اختيار عوامل شهرداری تهران قرا ر گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بهروز تشکر ـ مدير روابط عمومی و امور بين الملل سازمان آتش‌نشانی تهران ـ با اشاره به تلاش بی‌وقفه و همه‌جانبه نيروهای آتشنشانی در اين مورد، از حضور،‌ همکاری و همياری ديگر نيروها و عوامل از جمله نيروی انتظامی، اورژانس تهران،‌ پزشکی قانونی‌، مرکز ۱۳۷ شهرداری تهران،‌ هلال احمر و نيز از همه خبرنگاران،‌ عکاسان و تصويربرداران رسانه‌ها و همچنين از همکاری و مساعدت ساکنان ساختمان‌های مجاور محل حادثه که در اين مدت تسهيلات و امکانات مناسبی را در اختيار نيروهای حاضر در صحنه قرار دادند، سپاسگزاری و قدردانی کرد.

در جريان آواربرداری و جست‌وجو برای يافتن اجساد کارگران زير آوار مانده، بسياری از مسوولان ذی‌ربط در محل حادثه حضور پيدا کردند.

گفتنی است روند رسيدگی به اين پرونده که به اذعان مسؤولان، اولين حادثه‌ای است که با اين شرايط و مشخصات در کشور اتفاق افتاده، آغاز شده، ‌بطوريکه دادسرای تهران، شهردار منطقه دو، شهردار ناحيه يک منطقه دو، مديران شرکت بازسازی ناصر خسرو را به دادسرای کارکنان دولت احضار کرده است.

همچنين دستور جلب و بازداشت علی‌اصغر سليمی ـ مالک و مهندس محاسب ساختمان ـ، مريم صيرفی ـ مهندس ناظر ساختمان ـ اسدی جوزانی ـ معمار ساختمان ـ به علت آنچه که رعايت نکردن مقررات ملی ساختمان اعلام شد، سيف‌الله حسن‌پور ـ مجری تخريب ـ و روان‌بخش بادپر ـ پيمانکار تخريب ـ به علت آنچه که قصور در حفظ موازين ايمنی و تجهيزات کارگاه بيان شد و مسوول ستاد بحران شهرداری منطقه دو که مسوول حفظ موازين ايمنی کارگاه و نظارت بر تخريب بوده است، صادر شد.

همچنين کشت‌پور ‌ـ شهردار اسبق منطقه دو تهران ـ که پايان کار ساختمان را در سال ‌۱۳۷۹ صادر کرده، به همراه چهار نفر ديگر از مالکان جهت تحقيقات به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند.

در اين راستا، برای تعيين علت حادثه و تشخيص مقصران، هيات کارشناسان رسمی دادگستری توسط بازپرس پرونده نيز تعيين شد.

Copyright: gooya.com 2016