چهارشنبه 3 مهر 1387

اطلاعيه انجمن حاميان حق‌تحصيل در باره تجمع روز گذشته دانشجويان محروم از ادامه تحصيل


ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲ مهر ماه تعدادی از دانشجويانی که به رغم چند ماه مراجعات مکرر به مراکز مختلف، پاسخ درستی در خصوص علت محروم شدنشان از حق ادامه تحصيل دريافت نکرده بودند جلوی ساختمان وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری اطلاعات، تجمعی اعتراضی را بر پا نمودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در سه سال اخير صدها دانشجو به جرم انتقاد از مسؤولان دانشگاهی و مملکتی به اشکال مختلف از تحصيل آزادانه محروم شده‌اند و از همين رهگذر ده‌ها هزار دانشجوی ديگر به سکوت فراخوانده شده و اجباراً فرامين حراست دانشگاه‌ها را اجرا می‌کنند. تجمع دو ساعته‌ی اعتراضی ديروز دانشجويان که با نظم و آرامشی قابل توجه مقابل وزارت علوم انجام شد، در همين ارتباط و به دنبال بی‌حاصل بودن مکاتبات و اقدامات قانونی پيشين، سازمان داده شد که با حضور پررنگ ولی آرام نيروهای امنيتی و انتظامی به انجام رسيد. دانشجويان و خانواده‌های آنان که پلاکاردهای اعتراضی متعددی را بر افراشته بودند در پايانِ اجتماع دو ساعته‌‌ی خود که توجه بسياری از رهگذران را برانگيخته بود، تأکيد کردند که به اقدامات قانونی خود ادامه خواهند داد و آن‌گاه با خواندن سرود "يار دبستانی من" به تجمع خود پايان دادند.
انجمن حاميان حق تحصيل ضمن حمايت از حق مسلّم دانشجويانی که برخلاف قانون اساسی کشور، ادامه‌ی تحصيلشان مورد تعرضِ کاملاً غير قانونیِ برخی ارباب قدرت قرار گرفته است، بار ديگر يادآوری می‌کند که در نامه مورخ ۲۲/۴/۸۷ خود به کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بود تا نمايندگان مردم و مسؤولان ذيربط پيش از آن که دير شود اقدامی مؤثر برای تأمين حقوق بديهی دانشجويان به‌عمل آورند . متأسفانه به‌رغم پی‌گيری‌های مکرر و چند ماهه‌ی کتبی و شفاهی انجمن، مقامات مرتبط تاکنون هيچ اقدام مفيدی ننموده و عملاً باعث شده‌اند موضوع وارد فضای مهرماه دانشگاه‌ها شود.
با اميد به اين‌که هرچه سريع‌تر اقدامی مؤثر برای بازگرداندن حقوق دانشجويان به عمل آيد و جناح‌های تندرو ضمن درس‌گيری از تجربيات پيشين، اين‌بار باعث تشديد بحران‌های داخلی کشور نگردند.

۳ مهر ۱۳۸۷
انجمن حاميان حق تحصيل
haghetahsil@gmail.com

Copyright: gooya.com 2016