جمعه 25 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد بر توزيع قدرت در دولت ميرحسين موسوی، خبرنگاران صلح

مهندس خرم: انحراف از قانون بودجه در دولت نهم بيش از حد انتظار است

J4p- وزير راه‌وترابری دولت اصلاحات در يک سخنرانی انتخاباتی از انحراف قانون بودجه در دولت نهم به شدت انتقاد کرد.
مهندس خرم در سخنرانی خود در ستاد مرکزی «ميرحسين موسوی» در اصفهان اظهار داشت: «آقای احمدی‌نژاد بايد پاسخگوی تمامی اختلافات مالی در واقعيت و در آمارها باشد.» اين در حالی است که مهندس موسوی اعلام کرده: «دولت نهم قانون گريز است و ما دولت قانون گريز نخواهيم بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خرم با اشاره به درآمدهای نفتی و غيرنفتی دولت، با ارائه آمارها و بررسی عملکردها در اين زمينه اظهار داشت: «۲۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال گذشته بوده، اما ميزان عملکرد تنها ۱۸ هزار ميليارد تومان بوده است.»
او همچنين تصريح کرد: «نسبت فعاليت‌های عمرانی به جاری در دوران آقای خاتمی ۳۳ درصد بوجه عمرانی بوده که در دولت احمدی‌نژاد به زير ۳۰ درصد کاهش پيدا کرده است. در حالی که ميانگين درآمد کشور ۳ برابر شده و اين نشان می‌دهد که در بحث اجرايی، دولت کم آورده و فعاليت‌هايش زير سوال است.»
خرم گفت: «انحراف از قانون بودجه بسيار بيش‌تر از حد انتظار و معمول بوده است و مستندات و آمارهای آن در ديوان محاسبات وجود دارد.»
او در خصوص اهداف اقتصادی کانديدای مطبوعش نيز گفت: «ميرحسين موسوی در ابتدا شعار اقتصاد جنگی داشته است، اما امروز جنگ به اتمام رسده و ديگر اقتصاد جنگ جواب نخواهد داد. موسوی به خرد جمعی اعتقاد داشته و تنها به حرف ۵۲ اقتصاددان تصميمات کلان نخواهد گرفت تا تمام اين گسترش بی‌رويه نقدينگی و خرج‌های بی‌مورد و بالا را درپی داشته باشد. ما بايد برای رکود اقتصادی که در ۶ ماهه دوم سال به ايران خواهد رسد، آمادگی داشته باشيم.»
خرم تاکيد کرد: «دشمنان مردم کسانی هستند که سرمايه‌های مادی و معنوی مردم را غارت کرده و دارايی آن‌ها را از بين می‌برند.»
او درباره‌ی اصل مفهوم دموکراسی نيز گفت: «دموکراسی يعنی قبول و پذيرفتن توزيع قدرت در تمامی موارد. اگر توزيع قدرت را نپذيريم قوه قضاييه، نظام نظامی، انتظامی، مجوزات، پولدارها و همه چيز را برای خودمان می‌خواهيم.»
خرم همچنين در اعتراض به پرونده‌سازی برای اصلاح‌طلبان افزود: «دموکراسی به معنای اين است که يک عده نتوانند صلاحيت عده‌ی ديگری را به راحتی زير سوال ببرند؛ آن هم افرادی که هيچ مشکلی در کارهايشان نبوده است. حاکميتی که به اين سبک برخورد کند در واقع بويی از دموکراسی نبرده و نمی‌تواند مدعی دموکراسی باشد. رفتار دولت نهم نشان می‌دهد که حاکميت حاضر به توزيع قدرت نبوده و نيست.»
وزير راه‌وترابری دولت پيشين همچنين گفت: «ما اصرار داريم که بايد حرکت اصلاح‌طلبانه صورت بگيرد و اين حرکت نيازمند شمشير و تفنگ نيست، بلکه جريان اصلاحات يعنی گفتگوی آرام با مردم برای مطالبات جدی اساس و انسانی آن‌ها و ارائه‌ی آمار درست و انظباط های مالی در مسائل اقتصادی. ما معتقديم بايد به طور جدی در مملکت توزيع قدرت صورت بگيرد.»





















Copyright: gooya.com 2016