دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار سال ديگر ادامه همان سيستم در ايران، بوديل سه با لئوس نماينده حزب سبز‌های سوئد در کميسيون سياست خارجی، برگردان از مقصود رنجبر‌

امروز يک روز عزا است برای آنان که اميد به تغيير و تحول در چارچوب اين رژيم در ايران بسته بودند. فقط زنان و جوانان در ايران نبودند که اميد به تحول بسته بودند، بلکه خيلی‌ها خارج از ايران، ايرانيان تبعيدی و بقيه در جهان اميدوار بودند با انتخاب يک رئيس جمهور جديد امکان باز شدن فضا در ايران و ديالوگی حول برنامه اتمی‌ با دنيا به وجود بيايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولی‌ وضعيتی که امروز ما شاهدش هستيم، از جمله دستگيری‌های دسته جمعی و وحشی گری در قبال اعتراضات، کاملا نگران کننده است. جلوگيری از فعاليت خبرنگاران خارجی‌، از بين بردن مستندات آنان، قطع اينترنت و اس ا‌م ا‌س و نشان دادن خود رژيم به تنهايی در تلويزيون غير قابل قبول است.
بيشترين نگرانی من از اين است که چه بلای بر سر دستگيرشدگان خواهد آمد؟ در کشوری که بيشترين اعدام را انجام می دهد، هيچ اتفاقی دور از انتظار نيست، به همين خاطر جهان با چشمان باز حوادث روزهای آينده را بايد به دقت زير نظر داشته و استفاده از هر گونه خشونت را به شدت محکوم کند. با وجود همه اين ها هنوز اميد به تحول بعد از انتخابات از بين نرفته. انتخاباتی که همه چيز دلالت بر تقلب در آن است، اگر واقعا بشود برايش اسم انتخابات نهاد! تظاهراتی که ما امروز شاهدش هستيم بی‌ شک منجربه تحول خواهد شد، فقط سوال اين است که کی‌ و چگونه اين اتفاق خواهد افتاد؟

بوديل سه با لئوس نماينده حزب سبز‌های سوئد در کميسيون سياست خارجی‌ و روابط بين الملل
برگردان از مقصود رنجبر از حزب سبز‌های سوئد
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?avdnr=13728&number=171949


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016