دوشنبه 1 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: با ٣٣ روزنامه نگار زندانی جمهوری اسلامی بزرگ ترين زندان جهان برای روزنامه نگاران

از تاريخ ٣١ خرداد ١٣٨٨ جمهوری اسلامی ايران با ٣٣ روزنامه نگار زندانی بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان است. از شنبه ٢٣ خرداد ماه تا امروز ٢٢ روزنامه نگار و وب نگار بازداشت شده اند.

شبانگاه ٣٠ خرداد ژيلا بنی يعقوب و همسرش بهمن احمدی امويی از سوی ماموران امنيتی در منزلشان بازداشت شدند. ماموران وزارت اطلاعات پس از بازرسی منزل اين دو روزنگار را به محل نامعلومی منتقل کردند. برنده جايزه شجاعت در روزنامه نگاری ژيلا بنی يعقوب و همسرش بهمن احمدی امويی دو روزنامه نگار مستقل و پرسابقه روزنامه های اصلاح طلب هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز بازداشت علی مزروعی رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران را تائيد می کند. رئيس انجمن صنفی رزونامه نگاران ايران در تاريخ ٣٠ خرداد دستگير شده است. سازمان همچنان از ده ها روزنامه نگار ايرانی بی اطلاع است و نمی داند بازداشت و يا از دست ماموران امنيتی رژيم گريخته اند.

بی بی سی امروز اخراج خبرنگار خود را از ايران تائيد کرد. مقامات ايران به جان لنی گزارشگر اين شبکه خبری بيست و چهار ساعت فرصت داده اند تا کشور را ترک کند. بی بی سی از سوی جمهوری اسلامی متهم به حمايت از " آشوبگران" شده است.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند " دولت ايران همه امکانات خود را برای سد کردن گزارشدهی و شهادت روزنامه نگاران ايرانی و خارجی از رويداهای جاری بسيج کرده است . جامعه جهانی بايد خواهان آزادی روزنامه نگاران زندانی در ايران شود. اخراج خبرنگاران خارجی از ايران دليلی ديگری است برای به رسميت نشناختن نتايج انتخابات و "پيروزی" محمود احمدی نژاد."

تا پيش از انتخابات جمهوری اسلامی بزرگترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه بود. امروز با ٣٣ روزنامه نگار زندانی، بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان است. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسيده است روزنامه نگاران و فعالان سياسی بازداشت شده به بند ٢٠٩ زندان اوين منتقل شده اند و برای اعتراف تلويزيونی به " سازماندهی انقلاب مخملی " شديدا زير فشار شکنجه قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016