سه شنبه 25 مهر 1385

نامه فرهاد رهبر، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی به احمدی نژاد: اعتراض فراگير به انقلاب بوروکراتيک، آفتاب

آفتاب: «فرهاد رهبر» رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی با ارسال نامه ای به رئيس جمهور به طرح رئيس جمهور برای تغيير ساختار اين سازمان بشدت اعتراض کرد. رهبر در اين نامه، استعفای ۳ معاون خود را در اعتراض به طرح جديد رئيس جمهور اعلام کرده و خواستار توقف و منتفی شدن تغيير ساختار در سازمان مديريت شده است.


بنابر خبری که روزنامه «جام جم» در شماره سه شنبه خود منتشر کرد،فرهاد رهبر در اين نامه تفصيلی نوشته است که طرح تغيير ساختار سازمان مديريت ، اين سازمان را خنثی و عملا بی اثر می کند.

اين در حالی است که چند روز پيش و پس از اعلام خبر احتمال استعفای رهبر، وعده ايجاد تغييرات اساسی در سازمان مديريت را داده بود، روز دوشنبه با وجود نامه اعتراض آميز فرهاد رهبر، طرح تغيير در ساختار اين سازمان را ابلاغ کرد.

به نوشته جام جم ، هنوز مشخص نيست رهبر که پيش از اين خبر احتمال کناره گيری اش از رياست سازمان مديريت منتشر شده بود ، در مقام خود باقی خواهد ماند يا به مانند ۳ معاون خود از رياست قدرتمندترين سازمان دولتی کناره خواهد گرفت.

پيش از اين، آفتاب در خبری با عنوان «فرهاد رهبر قربانی انقلاب دولت» پيش بينی کرده بود که اقدام احمدی نژاد يک نتيجه قطعی داشته باشد و آن، برکناری فرهاد رهبر از مسؤوليت کنونی است. چرا که به دستور رييس جمهور، به زودی ديگر سازمان مديريتی به شکل متمرکز و قدرتمند قبلی وجود نخواهد داشت که فرهاد رهبر رئيس آن باشد.

ساير واکنش ها
در اين زمينه «محمد علی نجفی»، رييس سازمان برنامه و بودجه در دولت هاشمی به خبرنگار سياسی آفتاب گفت: ابلاغيه رييس جمهور کار اشتباهی است که آثار سويی برای برنامه ريزی و بودجه نويسی کشور خواهد داشت.

وی يادآور شد اين موضع بارها در دولت‌های پس از پيروزی انقلاب به بحث گذاشته شده و درون سازمان برنامه و بودجه نيز مطرح بوده است اما همواره با دلايل قاطع اين تغييرات نفی و مردود اعلام شده است.

همچنين، دکتر «بايزيد مردوخی» مشاور سازمان مديريت و برنامه ريزی در گفت و گويی با خبرنگار سياسی آفتاب اظهار داشت: رئيس جمهور بايد از نزديک با اين سازمان کار کند و ارتباط داشته‌ باشد چرا که در اين صورت می‌تواند مشکلات واقعی اين سازمان را بهتر تشخيص دهد و براساس شکايت‌ها و مخالفت‌های ديگران نسبت به اين سازمان، زود قضاوت نکند.

وی افزود که احمدی نژاد بايد پس از شنيدن حرف‌های اين سازمان که برخواسته از هزاران سال دانش و علم و انباشت ۶۰ سال تجربه است، ‌قضاوت و رفتار نمايد.

«محمد رضا باهنر» نايب رييس مجلس هم در گفت و گويی با خبرنگار پارلمانی آفتاب از اينکه احمدی نژاد بدون کسب نظر از مجلس دست به چنين اقدامی زده، ابراز نارضايتی کرد و گفت:«فکر می‌کنم اين تحول، کار خطيری است و بايد در اين خصوص بحث دقيق و کارشناسی انجام شود».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: درست است که سنگينی و حجم کار در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی تهران بسيار بالا است و مديران اين سازمان اختياراتی بيشتر از وزرا دارند، ولی اينکه ادارات استانی اين سازمان زير نظر استانداری‌ها باشد، روی خوشی نخواهد داشت.

باهنر تصريح کرد: البته سازمان مديريت و برنامه‌ريزی از نظر حقوقی جزو اختيارات رئيس جمهوری است ولی بهتر بود از نظر کارشناسی با مجلس توافقی صورت می‌گرفت.

Copyright: gooya.com 2016