پنجشنبه 25 آبان 1385

چرا فرهاد رهبر برکنار شد؟ آفتاب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ داد


آفتاب: «رسول صدیقی بناب» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم معتقد است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال حاضر به «شیر بی‌یال و دم و اشکمی» تبدیل شده که «فرهاد رهبر» در مقام مدیریت آن، سعی در حفظ آن داشت، ولی موفق نشد. عضو فراکسیون اقلیت این مطلب را در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب و در تحلیل استعفای فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح کرد.


وی گفت: وقتی آقای رهبر نسبت به تصمیمات آقای رئیس جمهور در مورد تحولات سازمان مدیریت اعتراض داشتند، مسلما آقای احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهد کسی به مدیریت برسد که اعتراض نسبت به این مسأله نداشته باشد.

صدیقی تصریح کرد:‌ آقای رهبر با تحولات اخیر در سازمان مدیریت موافق نبود زیرا سپردن کار بودجه به وزارت کشور که یک وزارتخانه صددرصد سیاسی است، مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی اظهار داشت:‌ جدا شدن بدنه سازمان مدیریت از خود سازمان در واقع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را تبدیل به یک شیر بی‌یال و دم کرده است. آقای رهبر هم سعی کرد دستگاه مدیریتی خود را حفظ کند، اما طبیعتا در جایگاهی نبود که بتواند در این امر موفق باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال حاضر بلاتکلیف است»،گفت: الان دستگاه‌ها پروژه‌ها و برنامه‌های خود را به استانداری‌ها می‌فرستند و چون هنوز سیستم منسجم وجود ندارد، کاملا یک بلاتکلیفی مشاهده می‌شود.

صدیقی تأکید کرد: آقای رهبر مدیریت نسبتا موفق و قابل دفاعی داشت و در شرایط فعلی تغییر وی تبعات مثبتی نخواهد داشت زیرا ما لایحه بودجه 86 را پیش‌روی داریم که به زودی باید به مجلس ارائه شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پاسخ به این سوال که «آیا مخالفت رهبر با سفرهای استانی احمدی‌نژاد نیز از دلایل تغییر وی بوده؟»، اظهار داشت:‌ سفرهای استانی رئیس جمهوری فی‌نفسه اشکالی ندارد،اما مصوبات خلق‌الساعه‌ای که آنجا اعلام می‌شود برای مدیریت کشور مشکل ایجاد می‌کند و همین امر هم مورد انتقاد فرهاد رهبر بود.

نماینده بناب افزود: آنچه رئیس جمهوری در استان‌ها انجام می‌دهد و مبلغی را به شهری اختصاص می‌دهد وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و با این تغییر مشخص است آقای احمدی‌نژاد صرفا می‌خواهد افکار خود را پیاده کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چرا فرهاد رهبر برکنار شد؟ آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016