سه شنبه 9 مهر 1387

رييس کميسيون آموزش و تحقيقات: وزير کشور نه تنها مدرک دکترا ندارد، بلکه مدرک ليسانس وی نيز جعلی است، ايلنا



تهران- خبرگزاری کار ايران
علی عباسپور، رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جمع خبرنگار پارلمانی پس از بررسی گزارش مدرک تحصيلی کردان در جلسه غير رسمی امروز اظهار داشت: از آنجايی که وزير کشور طی نامه‌‏ای به رييس جمهور نسبت به جعل مدرک تحصيلی خود اظهار تاسف کرده است، جا دارد هيات رييسه مجلس نسبت به اين مساله تصميم‌‏گيری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار ايلنا،وی که پيش از اين از سوی رييس مجلس برای بررسی صحت مدرک تحصيلی کردان مأمور شده بود، ادامه داد: اين گزارش را هفته گذشته به آقای لاريجانی ارائه دادم. ايشان صلاح ديدند که خلاصه‌‏ای از اين گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.
رييس کميسيون آموزش و تحقيقات با بيان اينکه گزارش ارائه شده به لاريجانی مفصل‌‏تر از آنچه بود که امروز در مجلس قرائت شد، خاطرنشان کرد: اين که هيات رييسه چه تصميمی نسبت به وضعيت علی کردان بگيرد را بايد از اعضای هيات رييسه و شخص رييس مجلس بپرسيم.
وی با امتناع از قضاوت در مورد اينکه چه کسی در ارائه مدرک تحصيلی جعلی مقصر بوده است، تصريح کرد: آنچنان که در بخش‌‏هايی از گزارش کميسيون و تحقيقات آمده بود، شخصی که نام آن در مدرک تحصيلی کردان آمده است نمايندگی انتشارات دانشگاه آکسفورد را درا يران داشته است و بواسطه شخص ديگری به علی کردان گفته بود که اگر مقاله‌‏ای به دانشگاه آکسفورد ارائه دهيد، به شما مدرک دکترای افتخاری می‌‏دهيم.
کردان نيز براين اساس مقاله خود را به وی ارائه می‌‏دهد.
عباسپور گفت: پس از آن مدرک تحصيلی به امضای سه استاد دانشگاه اکسفورد به کردان ارائه می‌‏شود اما وزارت علوم رسماً اعلام کرده است که مدرک کردان روند متعارف دانشگاهی را طی نکرده است.
به گفته وی هر مدرک خارجی که ارائه می‌‏شود، بايد به امضای رييس آن دانشگاه برسد، اما مدرک تحصيلی علی کردان فاقد چنين امضايی بود.
رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در خصوص مدرک تحصيلی ليسانس و فوق ليسانس وزير کشور گفت: در سال‌‏های ۶۸ و ۶۹ کسانی که از دانشگاه آزاد مدرک پايه‌‏های پايين‌‏تر را داشتند، می‌‏توانستند در مقطع مورد تمايل خود بنشيند و مدرک تحصيلی بالاتری دريافت کنند اما آقای کردان حتی اين مراحل را طی نکرده است.
عباسپور به نامه رييس دانشگاه آزاد به مجلس اشاره کرد که طی آن تاکيد شده که علی کردان فاقد مدرک ليسانس است.
وی در پاسخ به اين که فردی که به گفته خود برای دريافت مدرک تحصيلی خود فريب خورده است، چطور می‌‏تواند امنيت داخلی کشور را تامين کند، گفت: اين مساله به تصميم‌‏گيری مجلس به ويژه هيات رييسه آن و تصميم دولت بستگی دارد. آنها بايد در اين زمينه اعلام نظر کنند.
رييس کميسيون آموزش و تحقيقات در پاسخ به اينکه چطور کردان تاکنون در دانشگاه آزاد تدريس می‌‏کرده است، گفت: طبق ماموريت‌‏هايی که داشتيم تنها در مورد اصالت مدرک تحصيلی وی تحقيقاتی انجام داديم و درباره صلاحيت وی برای تدريس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اظهار نظر نکرديم. البته دانشگاه آزاد طی نامه رسمی خواستار اظهار نظر کارشناسی کميسيون آموزش و تحقيقات شده بود اما ما به آن پاسخ نداديم.
عباسپور در پاسخ به سؤال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا احتمال استيضاح وزير کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد من به نمايندگی از تمامی نمايندگان نمی‌‏توانم حرفی بزنم اما فکر نمی‌‏کنم طرح استيضاح مطرح شود.

Copyright: gooya.com 2016