شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: درست نيست که با حرف‌های بيهوده روابط خود را با جهان تيره کنيم، ايلنا

- اولين کار من در دولت آينده ثبات در سياست‌ها،‌ مديريت و دادن قدرت و جرات به مديران است.

ميرحسين موسوی با بيان اينکه انتخابات‌ها يکی از ميراث‌های بزرگ انقلاب اسلامی و ثمره خون جوانان است،‌گفت: يادمان باشد که انتخابات آنقدر اهميت داشت که حتی در زمانی که انقلاب اسلامی پيروز نشده بود،‌حضرت امام در پاريس به فکر تدوين قانون اساسی و رجوع به رای مردم بودند و اين برخلاف ساير حکومت‌ها است که پس از ۱۰‌ـ‌ ۱۵ سال اين کار را انجام می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا ميرحسين موسوی که در جمع مردم شهر قدس سخن می‌گفت، با بيان اين مطلب افزود:‌دليل اين امر اين است که انتخابات مظهر کرامت انسانی است و وقتی مردم بتوانند سرنوشت خود را تعيين کنند،‌بيشترين عزت را پيدا می کنند.
نخست‌وزير دوران دفاع مقدس با اشاره به نگاه مردم به اوضاع کشور در هنگام انتخابات گفت: من با توجه به تجربيات انقلاب و دفاع مقدس و همچنين مشکلات سياست خارجی، اقتصادی و فرهنگی می‌توانم خدمت کرده و به کمک مردم و افراد توانمند در حل مشکلات کار کنم و طبعاَ قضاوت با خود مردم است.
وی با اشاره به مشکلات کشور تاکيد کرد: اولين کار ثبات در سياست‌ها،‌ مديريت و دادن قدرت و جرات به مديران است.
وی با بيان اينکه اگر بخواهيم عظمت و عزت داشته و مشکلات را حل کنيم بايد مشکلات را حل کنيم و به اقتصاد ملی توجه کنيم، اظهار کرد: نبايد کاری کنيم که اقتصاد ملی لطمه ببيند و رشد نکند زيرا اگر در سطح ملی اقتصاد نيرومندی داشته باشيم بسياری از مشکلات حل می‌شود وزيبايی شهرها بيشتر، سفره‌ها بزرگ‌تر و اعتياد کمتر می‌شود و در نهايت اوضاع سلامت، آموزش وامنيت که سه کار اصلی دولت است، بهبود می‌يابد.
ميرحسين موسوی با بيان اينکه فقط داشتن اقتصاد قوی کافی نيست، ادامه داد: در کشورهايی که توزيع درآمد و سياست تامين اجتماعی بهتر باشد و دولت متوجه عدالت اجتماعی باشد، آسايش و امنيت برای جوانان بيشتر وجود دارد.
وی با اشاره به اينکه تورم و گرانی با يکديگر مرتبط بوده و در نتيجه افزايش آنان اميد به داشتن مسکن، ازدواج ودورنمای اشتغال کمتر می‌شود، تصريح کرد: تورم يعنی مالياتی که بر اموال فقرا بدون رضايت آنان بسته می‌شود و در نتيجه آن فقط به اقشار پايين‌دست جامعه فشار وارد می‌آيد.
نخست‌وزير دوران دفاع مقدس با اشاره به اينکه در دوران مسووليت در تمام ملاقات‌ها با سران کشورها درباره ميزان تورم می‌پرسيديم گفت: در دولت آينده اولويت بايد مساله تورم باشد. البته اين امر با توجه به سياست‌های اتخاذ شده اخير و از طريق پخش کردن پول، مصرف نابجای درآمدهای نفتی و نامتوازن بودن بودجه کار سختی است.
وی افزود: وقتی دولت پول خود را در پروژه‌های زودبازده بريزد، تورم زياد می‌شود که نتيجه آن گرانی و رفتن دود آن سياست‌ها در چشم مردم مستضعف است که برای کنترل آن هم نياز به کمک مردم و هم حمايت دولت از اقتصاد ملی و توليد وجود دارد.
ميرحسين موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به معضل بيکاری گفت: عدم اشتغال نابودی جوان و نداشتن دورنما برای آينده را در پی دارد و مطمئناَ جوان ما پاک‌ترين و مستعدترين جوانان در جهان هستند و عظمت ايران واسلام را می‌خواهند اما اشتغال بايد برای آنان ايجاد شود و در جاهايی که سطح اشتغال بالاتر است،‌اختلافات فرهنگی،‌ طلاق وغيره کمتر است.
نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با اشاره به موضوع سياست خارجی گفت:‌ اگر کشور تعامل خوبی با جهان نداشته باشد رسيدن به توسعه هزينه زيادی را خواهدداشت و نيز عدم امنيت ايجاد خواهد شد.
وی با بيان اينکه اگر ما در سال‌های دفاع مقدس شهيد داديم، به خاطر آن هنوز هم احساس امنيت می‌کنيم،‌تصريح کرد: تعامل مناسب با جهان هزينه توسعه، نرخ بيمه و غيره را کاهش می‌دهد و از بازارها و سرمايه‌های جهانی نيز بهتر می‌توانيم استفاده کنيم و دولت بعدی با حفظ اصول و ارزش‌ها بايد تعامل بهتری را با جهان برقرار کند.
وی افزود: درست نيست که با حرف‌های بيهوده روابط با جهان را تيره کنيم. البته مردم ما در مقابل هر تهديدی می ايستند اما اين بدان معنا نيست که سياست‌هايی داشته باشيم که دود آنها به چشم مردم و اقتصاد ملی برود.
ميرحسين موسوی با بيان اينکه تحقق تمام اين اهداف در گرو حضور مردم در صحنه است،‌اظهار کرد: وقتی مردم خبری از معاملات و تصميمات در عرصه‌های گوناگون نداشته باشند،‌ حقی را از آنها گرفته‌ايم و هر تحول و قراردادی در هر وزارتخانه ودستگاهی بايد جلوی چشم مردم صورت گيرد که در اين صورت آنان امکان نقد می‌يابند.
وی با اشاره به اينکه مشروح مذاکرات مجلس طبق قانون بايد پخش شود، تاکيد کرد: دولت نيز بايد اينگونه باشد و هيچ کاری جز اسرار نظامی از نظر مردم دور نباشد.
وی با تاکيد بر اينکه در صورت پيروزی در انتخابات روی اين مسائل خواهم ايستاد، گفت:‌ ملت ما چوب سياست‌هايی را می‌خورد که نه روی فکر و بلکه روی احساسات انجام می‌شود و بايد به سمت تعادل برويم.
موسوی با بيان اينکه ملت ما ثروتمند است و البته به شرط اينکه پول‌ها را صرف کالاهای بی‌ارزش فرهنگی نکنيم و طرح‌های خوبی اجرا کنيم،‌گفت: ما نيروی جويای کار جوان زيادی داريم و استفاده از آنها در سايه اجرای سياست‌های درست ممکن است.
گفتنی است جمع زيادی از مردم شهر قدس که از ساعت‌ها پيش منتظر ورود ميرحسين موسوی به اين شهر بودند، به استقبال موسوی آمده و وی را تا مسجد جامع اين شهر همراهی کردند.





















Copyright: gooya.com 2016